14.1.2009

Kiitti letuist, tana.

Ärsyttää. Mulle tarjottiin töissä joskus ennen joulua mahdollisuutta yhteen kiinnostavaan koulutukseen, joka on ensi viikolla. Tänään vara-tj tuli ja sanoi, että toivoisi (lue: määräys on), että koulutukseen menee joku muu, kun mä jään pois jo (!) toukokuussa. Firman etua ajatellen kannattaa kouluttaa sellaista, joka ei tee lapsia.

Että kivat teille ja reilu meininki. Miks mä oikeastaan edes teen töitä enää (tälläkin viikolla vasta 30 tuntia kolmessa päivässä), kun kuitenkin jään pois. Työmotivaatio on vakavassa vaarassa loppua ennen aikojaan.

2 kommenttia:

  1. No voihan p*ska. Tuo on todella ärsyttävää, voin kuvitella että motivaatio ei ole ihan parhaimmillaan tuollaisen jälkeen. Eihän sun tietotaito äityslomalla mihinkään häviä, ja olisihan se firmankin etu että ne saa motivoidun ja koulutetun työntekijän takaisin.

    (Miten niin muka olisit jäämässä jo toukokuussa pois? Mulle laskurit ehdottaa vasta kesäkuun puoltaväliä äitiyslomalle, ja ajattelin kyllä mennä yhteen konferenssiin vielä kesäkuussa jos vain suinkin kykenen.)

    VastaaPoista
  2. Joo, vaikka kyse ei sinänsä ole mistään kamalan isosta asiasta, niin periaate mättää. Puhuin tänään mun oman pomon kanssa, joka on itsekin siis raskaana, ja sillä on ollut tän vara-tj:n - joka muuten on nainen itsekin, tosin lapseton - kans samanlaista vääntöä.

    Mun tarkoitus on jäädä toukokuun alussa eka kesälomalle ja siitä suoraan äikkärille. Kunnianhimoisena tavoitteena on tehdä opintoja loppuun, jos vaan millään jaksan. Siinä olis pari kuukautta aikaa saada vihdoin se gradu kasaan... Nimim. Vasta 9 vuotta yliopistolla :)

    VastaaPoista